Buba, we hopen dat je nu rust hebt gevonden......

Buba Sanneh: in ons hart en hopen dat je je rust nu gevonden hebt.

Buba is overleden op 20 maart 2015

Buba een heel bijzondere jongen, een gesloten manneke wat in zijn eigen wereld leefde. Met zijn prachtige ogen kon hij intens verdrietig naar je kijken. Buba had niet echt contact met de andere kinderen hij leefde in zijn eigen wereld, die niemand ooit gekend heeft. Heel stil, alleen bekeek hij wat er gebeurde en bouwde hij zijn eigen veilig plekje. Met de jaren ging hij stilletjes achteruit. Zijn zware epileptische toevallen, waar geen toereikende medicatie voor was, werden noodlottig. Thuis in zijn eigen omgeving heeft Buba een epileptisch aanval gekregen en is overleden.
De zorg thuis voor Buba in de weekenden en vakantie's liet veel te wensen over. Buba, zonder zijn ouders een oma die voor hem zorgde. De zorg voor haar werd steeds zwaarder. Steeds minder kwam Buba naar Second Home. Zijn familie hield Buba thuis. Tijdens de huisbezoeken bleek steeds vaker dat Buda niet voldoende zorg kreeg die hij zo nodig had. Vele malen heeft hij in het ziekenhuis gelegen totaal ondervoed. Steeds opnieuw lukte het hem om er weer bovenop te komen. Zo ziek en verzwakt en dan soms pakte hij heel even je hand vast. Je kon in die mooie grote maar verdrietig en 'gesloten' ogen kijken. Niet meer kunnen doen dan even zijn hand strelen en je afvragen wat er speelt in het hoofd van het manneke. En wat kun je doen?
Marie bracht hem in de vakanties eten en de laatste jaren is er gezocht naar een plek waar Buba kon wonen. Veel overleg met instanties. Ondanks alle inspanningen was er geen plek voor hem waar hij in het weekend en vakanties kon verblijven. De laatste jaren heeft Buda veel weekenden en tijdens de vakantie bij Second Home verbleven. Mari en het team gingen extra werken om hem de nodige zorg te kunnen bieden. Dit heeft ons steeds opnieuw geraakt. Dankjewel lieve mensen, @maribadjan het team van Second Home, stagiaires en vrijwilligers in Gambia voor alles wat jullie hebben gedaan voor dit bijzondere manneke. Zonder vragen, vanuit jullie hart, heel veel respect. Wij hopen dat Buba zijn rust gevonden...